Ζ. Μακρή: «O Κ. Καραμανλής έλυσε το θέμα των μικροσυγκοινωνιών στις Β. Σποράδες»


Τροπολογία – προσθήκη για τις μικροσυγκοινωνίες στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βάζει «τέλος» στην ταλαιπωρία των κατοίκων των Β. Σποράδων. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Αχ. Καραμανλής ενημέρωσε από χθες, Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2021, την Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων και Βουλευτή Ν. Μαγνησίας κ. Ζέττα Μ. Μακρή για την συμπερίληψη τροπολογίας – προσθήκης εντός του σχεδίου νόμου αρμοδιότητάς του, με τίτλο: «Οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, ρυθμίσεις για την ταξινόμηση και την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, διατάξεις σχετικά με την οδήγηση ατόμων με αναπηρία και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» διάταξης σχετικής με την παραχώρηση μικροσυγκοινωνιών άγονης γραμμής σε νήσους με πληθυσμό κάτω των 10.000 κατοίκων (άρθρο 3).
Συγκεκριμένα, η διάταξη αφορά στην δυνατότητα των νησιωτικών δήμων με πληθυσμό κάτω των 10.000 κατοίκων, όπως είναι η Σκιάθος, Σκόπελος και Αλόννησος, να προβαίνουν στις διαγωνιστικές διαδικασίες ώστε οι Δήμοι να επιλαμβάνονται των ρυθμίσεων για τις εσωτερικές τους χερσαίες συγκοινωνίες. Ειδικότερα, οι ΟΤΑ α και β βαθμού δύνανται: α) να αναλαμβάνουν οι ίδιοι ή οι δημοτικές επιχειρήσεις αυτών το έργο της μικροσυγκοινωνίας με ίδια ή μισθωμένα λεωφορεία έως είκοσι επτά (27) ετών από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου, ή β) να παραχωρούν το έργο της εκτέλεσης της μικροσυγκοινωνίας σε τρίτους με λεωφορεία ηλικίας έως είκοσι επτά (27) ετών από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου, με απόφαση έγκρισης της οικείας Περιφέρειας και ύστερα από πρόσκληση ενδιαφέροντος, η οποία δημοσιεύεται με κάθε πρόσφορο μέσο σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 5 του π.δ. 967/1979 καθώς και με τους λοιπούς όρους και προϋποθέσεις που τίθενται σε αυτήν. Mέχρι πρότινος, λόγω του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, οι δήμοι αυτοί αλλά, ενδεχομένως, και πολλοί άλλοι, δεν είχαν καθόλου συγκοινωνία, ιδίως, κατά την διάρκεια της θερινής περιόδου, γεγονός, που επηρέαζε αρνητικά τον τουρισμό αλλά και την καθημερινότητα των πολιτών και των επισκεπτών της περιοχής.
Η κ. Μακρή είχε, επανειλημμένως, υποβάλει το συγκεκριμένο αίτημα του Δημάρχου Σκοπέλου κ. Σταμάτη Περίσση, καθώς και την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σκιάθου όπως, επίσης, και το έγγραφο με την σύμφωνη γνώμη της Περιφέρειας Θεσσαλίας τόσο στον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Κ. Αχ. Καραμανλή, κατά τις κατ’ ιδίαν αλλεπάλληλες συναντήσεις τους και τηλεφωνικές τους επικοινωνίες, από τον Οκτώβριο του 2020, όσο και στον Υπουργό Επικρατείας κ. Γ. Γεραπετρίτη στις 18-10-2020, στον τότε Υπουργό Εσωτερικών κ. Τάκη Θεοδωρικάκο και τον Υφυπουργό Εσωτερικών κ. Θοδωρή Λιβάνιο στις 15-10-2021 αλλά και στον μετέπειτα Υπουργό Εσωτερικών κ. Μ. Βορίδη στις 5-02-2021 καθώς και στον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών κ. Στ. Πέτσα, στις 15 Ιουνίου 2021.
Μάλιστα, ο κ. Πέτσας είχε, τότε, δηλώσει ότι οι υπηρεσίες του, όλο αυτό το διάστημα, συνεργάζονται, στενά, με τις αντίστοιχες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και οι νομικοί σύμβουλοι τόσο του κ. Στ. Πέτσα όσο και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Αχ. Καραμανλή έχουν, ήδη, επεξεργασθεί ειδική διάταξη προκειμένου να εισαχθεί στο νέο σχέδιο νόμου, που θα φέρει, προς ψήφιση το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, πράγμα το οποίο και έγινε, σήμερα.
Η κ. Μακρή ευχαρίστησε, θερμά, τον κ. Καραμανλή για την καταλυτική παρέμβασή του και για την ειλικρινή διάθεσή του να επιλύσει αποτελεσματικά, με τη στενή συνεργασία των υπηρεσιακών παραγόντων του αλλά και της ηγεσίας του Υπουργείου Εσωτερικών, το θέμα.
Ακόμη, η Υφυπουργός τόνισε ότι, με τη συγκεκριμένη ενέργεια, ο υπουργός απέδειξε, για ακόμη μία φορά, ότι η δέσμευση και η υπόσχεσή του να δώσει τέλος στην ταλαιπωρία των πολιτών των Β. Σποράδων – υπόσχεση για την οποία είχε διαβεβαιώσει την ίδια – ήταν απολύτως ειλικρινής καθώς πρώτιστη μέριμνά του αποτελεί η διευκόλυνση της καθημερινότητας των κατοίκων της περιοχής και η βελτιστοποίηση της ποιότητας της ζωής τους.