Πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Child Development, μια σύμπραξη πολλών Ιδρυμάτων υπό την καθοδήγηση ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Τέξας, αποκάλυψε την αρνητική επίδραση που έχει η περιορισμένη δημοτικότητα στα κοινωνικά δίκτυα στην ψυχολογία των χρηστών, αυξάνοντας το άγχος και οδηγώντας τους στην κατάθλιψη. Οι επιπτώσεις σημειώθηκαν ακόμα πιο σοβαρές για τις ομάδες που οι πλατφόρμες κοινωνική δικτύωσης δεν αποτελούν παρά έναν αέναο κύκλο απογοήτευσης και απορρίψεων.

Το πείραμα των κοινωνικών δικτύων αποτέλεσαν τρεις διαφορετικές έρευνες σχετικά με τον ψυχολογικό αντίκτυπο που έχει ο περιορισμένος αριθμός θετικών σχολίων και αντιδράσεων στις πλατφόρμες.

Για την πραγματοποίηση της πρώτης μελέτης σε μαθητές, έγινε πιλοτική χρήση ενός νέου εργαλείου που επέτρεπε στου ερευνητές να δημιουργήσουν ψεύτικα προφίλ και έπειτα να αλληλεπιδράσουν με συνομήλικους χρήστες ανταλλάσσοντας likes (θετικές αντιδράσεις). Στη συνέχεια, τα προφίλ καταχωρήθηκαν σε μια λίστα εκθετικά από τα πιο δημοφιλή στα λιγότερο σύμφωνα με τις θετικές αντιδράσεις που είχαν συγκεντρώσει. Στην πραγματικότητα, τα likes μοιράζονταν τυχαία στα προφίλ από ένα λογισμικό. Στο τέλος της διαδικασίας, οι απαντήσεις των μαθητών σε σχετικό ερωτηματολόγιο έδειξε πως όσοι συγκέντρωσαν λίγα likes ένιωθαν περισσότερο και πιο έντονα την απόρριψη και άλλα αρνητικά συναισθήματα σε σύγκριση με τους «πιο δημοφιλείς».

Ο David Yeager, συν-συγγραφέας της μελέτης και αναπληρωτής καθηγητής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Τέξας, σχολιάζοντας τα ευρήματα τόνισε πως, σε αντίθεση με τις απλές μεθόδους έρευνας και καταμέτρησης που δεν οδηγούν στην απόδειξη αιτιώδους σχέσης, τη φορά αυτή ένα ουσιαστικό πείραμα απέδειξε πως οι λίγες θετικές αντιδράσεις οδηγούν σε…

 ourlife.g